|
شرح وظایف مدارک پزشکی
- نظارت بر واحدهاي تحت پوشش پذيرش و ترخيص بيماران، بايگاني، كامپيوتر، آمار بيمارستان
- نظارت بر ورود و خروج پرونده ها و تكميل بودن آنها در زمان پذيرش تا ترخيص بيمار
- نظارت بر نحوه پاسخگويي به شكايات قانوني
- بررسي و تحقيق درباره بهبود فرمهاي مدارك پزشكي - روشهاي كار - وسايل - جا و مكان قسمت مدارك پزشكي
- درخواست و نظارت بر تهيه كليه فرمهاي پرونده هاي بيمارستاني
- شركت در كميته هاي بيمارستاني و عهده دار بودن مسئوليت كميته مدارك پزشكي
- همكاري در تجزيه و تحليل كيفي مدارك پزشكي با كميته هاي مربوطه
- نظارت بر صدور جواز دفن و گواهي ولادت
- نظارت بر درخواست پرونده از واحدهاي مختلف بيمارستان
- همكاري در تحويل پرونده جهت امور تحقيقاتي پزشكان و دانشجويان
- بررسي آمار و گزارش اقدامات واحد مربوطه به صورت ماهيانه جهت ارائه به مقام مافوق
- شركت در برنامه هاي آموزشي - تحقيقاتي و مطالعه آخرين پيشرفتها در زمينه شغلي
- آموزش تئوري و عملي افراد تحت نظر
- نظارت در رعايت نظم وانضباط اداري پرسنل
- پيگيري تامين نيروي انساني در واحد مربوطه
- تهيه برنامه كشيك پرسنل و محاسبه ساعت اضافه كار و امتياز طرح مشاركت كاركنان با هماهنگي واحدهاي ذيربط
- ارزشيابي ساليانه و ماهيانه كاركنان تحت پوشش
- برنامه ريزي ، تقسيم كار و در صورت مرخصي جايگزيني نيرو در واحد مربوطه
- نظارت بر عمكرد و نحوه برخورد كاركنان تحت پوشش
- ثبت وگزارش كليه امور واحد مربوطه به مسئولين ذيربط شامل درخواستها ، وقايع غير مترقبه ، حوادث ، كمبودها و نقايص
- راهنمايي و كمك به كارآموزان رشته پذيرش و مدارك پزشكي و مدیریت خدمات بهداشتی
- نظارت بر كدگذاري بيماريها و تهيه اندكس بيماريها برابر روشهاي معمول يا براساس طبقه بندي بين المللي .
- نظارت بر كدگذاري اعمال جراحي و تهيه اندكس اعمال جراحي برابر روشهاي معمول يا براساس طبقه بندي اعمال جراحي
- كنترل و نظارت بر انجام امور بايگاني پرونده ها براساس روشهاي تعيين شده
- پاسخ به مكاتبات مربوط به مدارك پزشكي از قبيل پزشكي قانوني و ارگانهاي ديگر با استفاده از سوابق و اطلاعات پزشكي با هماهنگي رياست ويا مديريت مركز
- نيازسنجي و هماهنگي برنامه هاي آموزشي جهت ارتقاء سطح علمي روسا و كاركنان اداره مدارك پزشكي
- انجام ساير امور محوله طبق دستور مقام مافوق
|
|